نگرش سیستمی _ استراتژیک آموزش منابع انسانی در سازمان ها
اسلاید 1: بنام خدا
اسلاید 2: نگرش سيستمی _ استراتژيك آموزش منابع انسانیدر سازمانها
اسلاید 3: گزارش آماری اهميت و ضرورت توجه به نگرش سيستمی – استراتژيك تغيير نقش آموزش در سازمانها مدل سيستمی- استراتژيك آموزش آموزش منابع انسانی در نگاه آيندهموضوعات
اسلاید 4: گزارش آماری از وضعيت آموزش در صنايع ايالات متحده ( Industry Report 2000-ASTD)  توسعه آموزش به 70 درصد از كاركنان هزينه بين 60-50 ميليارد دلارسالانه(1تا 2 درصد حقوق و مزايا) سرانه آموزش 30 ساعت بيشترين آموزش‘ صنعت حمل و نقل ‘ ارتباطات و خدمات شهری استفاده از اينترنت حدود 50 درصد برای آموزش
اسلاید 5: مقايسه بين پيشروان سرمايه گذاری در آموزش و ديگر بنگاههای اقتصادیپيشروان سرمايه گذاری در آموزشديگر بنگاههای اقتصادی درصد كاركنان آموزش ديده سرانه ساعت آموزش درصد از حقوق و مزايا سرانه آموزش هر كارمند درصد كاربرد تكنولوژی در يادگيری 98درصد79درصد1655دلار677دلار15درصد8 درصد4 درصد 8 درصد63ساعت27ساعت
اسلاید 6: هزينه آموزش ( كشورهای صنعتی جهان) ا روپا 2/3 درصد حقوق و مزايای كاركنان  آمريكا 2 درصد حقوق و مزايای كاركنان  ژاپن 2/1 درصد حقوق و مزايای كاركنان
اسلاید 7: عوامل و نيروهای ضروری ساز آموزش نظام مند و استراتژيكارزش افزوده بر دانش سيستمهاى كاری با عملكرد بالا تأكيد بر كيفيت جهاني شدن نياز بهكاركنان خود ـ راهبرعوامل ضروری سازفنآوريهای نوين تغييردر مشاغل ومسيرشغلیعدم ارائه دانش و مهارت مورد نياز درنظامآموزش رسمی
اسلاید 8: تغييرنقش آموزش در سازمانهاتمركز بر ياددهی دانش و مهارتهای شغلی تمرکز بر نيازهای سازمانیكاربرد آموزش برای توليد و تسهيم دانش 
اسلاید 9: نگرش سيستمی - استراتژيك به آموزش نگرش سيستمي Systems View  تعامل بين عناصر و فعاليت های آموزشی  تعامل بين نظام آموزش با ديگر نظامهای منابع انسانی جهت گيری استراتژيك Strategic Direction  آموزش در راستای تحقق ماموريت و اهداف سازمانی
اسلاید 10: مقايسه بين نگرش سيستمی-استراتژيك و نگرش سنتینگرش سنتینگرش سيستمي-استراتژيك تمركز آموزش بر انتصاب يا تغيير شغل عدم توجه مديران عالی به آموزش آموزش مديريت در سطوح پائين عدم پيوند بين آموزش و اهداف سازمانی عدم پيوند بين آموزش و ديگر نظام هاي مديريتی ارتباط نزديك با اهداف و استراتژيهای سازماني تعامل بين برنامه ريزی آموزشی با برنامه ريزی- عملياتی برقراری ارتباط بين نظام آموزش و ديگر نظامهای منابع انسانی ارزشيابی جامع و مستمر و ارائه بازخورد
اسلاید 11: وضعيتنيروي انسانيتوسعه علوم و فناورياستراتژيهاي كسب و كارچشم انداز ماموريت و اهداف سازماني الزامات قانوني و توسعه اياهداف و سياستهاي كلان آموزشي در سازماننيازسنجي آموزشيانتقال يادگيريطراحي آموزشي ارائه آموزشياستراتژيهاي آموزشيرويكرد آموزشي نوع سازماندهيتمركز آموزشي نظام جذب و استخدامنظام ارزشيابي عملكردتحليل عواملنظام حقوق و دستمزد نظام طبقه بندي و كارراهه شغلي سياستگزاري تدوين استراتژيبرنامه ريزي (طراحي) و اجر اارزشيابي ارزشيابی آموزشی
اسلاید 12: مولفه های اساسی مدلالف: سياست گذاری و تدوين استراتژی آموزشی Policy Making ب: برنامه ريزی و اجراPlanning & Implementation ج: ارزشيابی آموزشیEvaluation
اسلاید 13: سياستگزاری آموزشینظام منابع انسانیچشم انداز , ماموريت و اهدافتوسعه علوم وفنآوریتحليل عواملالزامات قانوني و توسعه ایوضعيت نيروي انسانیاستراتژيهاي كسب و كار
اسلاید 14: استراتژيهای آموزشیرويكرد آموزشی شغل- محور سازمان- محور دانشگر- محور تمركز آموزش نوع و ماهيت أموزشها  تمركز بر نوع فراگيران ( مديران‘ كارشناسان و ...)  نوع سازماندهی دانشكده ای Faculty  مشتری- محور Customer  ماتريسی Matrix  دانشگاه اختصاصي بنگاه Corporate university  مجازی Virtual
اسلاید 15: مدلهای سازماندهی آموزشمدل دانشکده ای-AFaculty modelمدير آموزشآموزش فروش آموزش مديريتآموزش ايمنیآموزش کيفيت
اسلاید 16: مدل مشتری(بر مبنای مشتری)-BCustomer modelبازاريابیتولِيدعملياتمدير آموزشکارکرد های سازمانی
اسلاید 17: آموزش بازاريابیآموزش توليدآموزش عملياتمدير آموزشکارکرد های سازمانیتوليدبازاريابی-مدل ماتريسیcMatrix model
اسلاید 18: مدل دانشگاه اختصاصی بنگاهها-DCorporate university model مدل مجازی-EVirtual model
اسلاید 19: برنامه ريزی و اجرامدل سيستمی طراحی آموزشیاj ارزشيابي برنامه مدرسان فراگيران  دورهاطمينان ازانتقال يادگيریخود مديريتي حمايت مديروهمكاران تدوين برنامههای آموزشعناوين فنآوری آموزشی   اهداف مدرسان روشهانيازسنجي آموزشیتجزيه و تحليل سازمانی تجزيه و تحليل شغلیتجزيه و تحليل فردی اجراي برنامه (ارائه آموزش( مديريت برنامه  نظارت و كنترل
اسلاید 20: ارزشيابی آموزشیفرايند ارزشيابىتعيين نيازهاى آموزشىشناسايى اهداف و نتايج آموزشى مشخصو قابل اندازه گيرىتعيين استراتژى ارزشيابىبرنامه ريزى و اجراى ارزشيابى
اسلاید 21: سطوح چهارگانه ملاكهای ارزشيابی )Kirkpatrick)سطحملاكتمركزيک واكنش رضايت فراگيردو يادگيری كسب دانش‘ مهارت‘ نگرش سه رفتار بهبود عملكرد در شغلچهار نتايج بهبود عملكرد سازمانی
اسلاید 22: طرح ارزشيابی Evaluation Design ارزيابی بعد از آموزش Posttest  ارزيابي قبل و بعد از آموزشPretest/Posttest  ارزيابی قبل و بعد از آموزش با گروه مقايسه Pretest/Posttest With Comparison Group  سريهای زمانیTime Series  چهار گروهی سولمونSolomon Four – Group
اسلاید 23: بازگشت سرمايه گذارى درآموزش Return On Investment(ROI)بررسى ميزان هزينه هاى آموزش در مقايسه بافوايد و بهره هاى آنCost-Benefit Analysis فرايند كار: 1- جمع آورى داده ها 2- آزمون قبل و بعد از آموزش 3- تجزيه و تحليل چند متغيرى 4- محاسبه RoI
اسلاید 24: آموزش منابع انسانی در نگاه آيندهكاربرد فن آوری نوينآموزش در محيطهای كاری مجازیايجاد سازمانهای مجازی آموزشتمركز بر نيازهای كسب و كارتوسعه مشاركت وخريد خدمتNew technology Virtual work arrangementذخيره و كاربری سرمايه فكریIntellectual capitalVirtual training organizationBusiness strategyOutsourcing
                         
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.